באנר אוסטאופתיה בגיל השלישי

טיפול אוסטאופתי בגיל השלישי

בעיות גב בגיל השלישי

מי אמר שטיפול בגיל השלישי מסתכם בכדורים, משככי כאבים ואנחות כמו: "אַייי הגב.... אוֹח הרגל... אוֹי וֵיי השלפוחית...". נכון הגוף לא כמו שהיה פעם וחוסן מפנה את מקומו לתופעות כמו: דלקת פרקים (ארטריטיס בלע"ז או ראומטיזם), ואם לא דלקת אז כאבי פרקים, כאבי גב ובראשם פריצת דיסק, כאבי רגליים, דליות ועוד. אבל אלה הן בדיוק התופעות שטיפול אוסטאופתי הוא הטיפול הקלאסי בעבורן:

• בנוסף לרנטגן - האוסטאופתיה מצטיינת ביכולת אבחון רגישה במיוחד, כולל השינויים המינוריים ביותר בגוף האדם שרפואה קונוונציונאלית אינה מסוגלת להבחין. יתירה מזאת, בעזרת מישוש מיומן ניתן למצוא לפעמים שגורם הכאב נמצא במרחק מהכאב, ועל ידי מישוש מזערי יכול האוסטאופת לזהות מגבלות תנועה אלה.

• בול במטרה - האבחון מזהה את מקור הבעיה ומוביל לטיפול שמוריד את רמת הסימפטומים (כאבים, מוגבלות תנועה, לחץ בחזה...) ומניעת חזרתה של התופעה.

•  חוץ מהקלה לא מרגישים כלום - הטיפול מתבצע על ידי מגע עדין במיוחד, אין בו כאב בדרך כלל והתמורה מורגשת תוך מספר טיפולים קטן, במקרים רבים אפילו כבר בטיפול הראשון. אפילו לא צריך להוריד בגדים.

האוסטאופתיה שיטת טיפול המוכרת בעולם כולו

הטיפול האוסטאופתי רואה את גוף האדם יחידה אחת בה כל המערכות קשורות זו בזו ומשפיעות האחת על השניה. הנה דוגמא שתמחיש - כאבי גב או צוואר. פעמים רבות סובלי ניתוחי חזה ובעיות לב/ריאה מרגישים מתח ואף כאב חזק על חוליות הצוואר... טיפול בצוואר עצמו יביא להקלה זמנית, אולי, אך הכאב יחזור. האוסטאופת מטפל ביעילות ברקמות הסרעפת ויודע לזהות מתח הנובע ממקור הבעיה (פעמים רבות מרצועות הפריקרדיום ומעטפת הריאות). וכך, טיפול בשרירי הסרעפת (מקור הבעיה) מביא להקלה ושחרור בחוליות הצוואר (מקום הכאב). ויש עוד דוגמאות בהמשך, כדאי לך לקרוא או ליצור איתי קשר.

טיפול אוסטאופתי למטופל מבוגר

הגיל השלישי מאופיין במספר בעיות:

הקשר בין כאבי גב לשלפוחית השתן

אישיאס, דלקות פרקים או דלקת בכתף, שלפוחית שתן רגיזה, בעיות עיכול ועוד. איברים שונים, מערכות שונות ובכל זאת הן קשורות אחת בשניה. כך למשל מערכות הנשימה, העיכול והשתן תלויות מהשלד וכפועל יוצא, טיפול אוסטאופתי בכאבי גב מחזיר את התנועה התקינה למרכז השלד, משחרר לחץ וכאב מהגב ו'על הדרך' פותר במקרים רבים בעיות עיכול, שתן ונשימה.

לטיפול האוסטאופתי יש שלוש מגמות:

השפעה ישירה על מרכזי עצב ושיכוך כאב שרירים - כל שאבקש ממך הוא לשבת או לשכב בנוחות. זה מספיק לי כדי לזהות את השרירים המכווצים שתנועתם מוגבלת ומגבילה אותך ביום-יום. ע"י תנועה קצבית קלה ועדינה אני מאפשר חילוף חומרים מקומי ושחרור לחץ מהשריר, דבר המחזיר לו את אורכו הטבעי ומשכך את הכאב.

שיכוך כאב ושיפור תנועת המפרקים - במפרקים הדלקתיים נוצר כאב כתוצאה משיבושים ביחסי הגומלין בין תהליכי בניית לעומת פירוק תאי עצם. על ידי שחזור תנועה פסיבית עדינה במפרק אני מאפשר את ניקוז נוזלי הדלקת שמשחרר את הלחץ על עצבים, מקל על הכאב ומביא לשימור מבנה המפרק ולמניעת פירוק נוסף.

שיפור מחזוריות וניקוז נוזלי הגוף לטובת טיפול בבצקות ודליות בורידים. תפקידם של הורידים לנקז דרך נוזל הדם את תוצרי הלואי של פעולות תאי הגוף. לחץ על הורידים כתוצאה מחוסר תנועת סרעפת, צלעות או רצפת אגן, יוצר בורידים בצקות ודליות ולשיבוש פעילות תקינה של מערכות גוף אחרות . הטיפול האוסטאופתי מביא לשחרור הלחץ האמור, מחזיר את התפקוד התקין של כלי ההובלה (דם, לימפה ועצבוב)  ולהפחתה עד העלמתן של תופעות הבצקות והדליות.

במקום לסבול אני מזמין אותך להתקשר